
GRAFISCH
HUISSTIJLVERNIEUWING HELEEN VAN VOSKUILEN MASSAGES
Sinds medio 2021 meld ik me om de paar maanden bij Heleen van Voskuilen Massages voor een heerlijk ontspannende massage. Een cadeautje voor mezelf! Na iedere massage laat Heleen me rustig weer ‘aarden’ met een kopje thee en een goed gesprek. Uiteraard kwam in zo’n gesprek al snel mijn werk aan bod en dat zette Heleen aan het denken…
Heleen speelde al een tijd met het idee haar huisstijl te vernieuwen; 1 + 1 = 2! Ik startte met een nieuw logo ontwerp, waarbij ik elementen uit de oude huisstijl combineerde met Heleens nieuwe wensen. Daaruit ontstond dit logo.
Wanneer je ervoor kiest een nieuw logo te gaan voeren met je bedrijf, horen daar natuurlijk ook vernieuwde huisstijluitingen bij. Heleen maakte al gebruik van A6-formaat informatiekaartjes over haar praktijk en cadeaubonnen. We kozen ervoor om de formaten gelijk te houden aan de oude, omdat de inhoud ook vrijwel gelijk kon blijven.
Na het zien van Heleens website, waarop een combinatie gemaakt is tussen donkere en lichte elementen, besloot ik zowel een zwart als een wit ontwerp voor diverse uitingen aan Heleen voor te leggen. Uiteindelijk werd de gehele huisstijl een combinatie van beiden. Heleens nieuwe huisstijl bestaat nu uit een A6-informatiekaartje, een tweetal gedrukte vierkante cadeaubonnen in zwartwit en geheel wit, een digitale A4-template voor een cadeaubon en een tweetal varianten kleine, ronde stickers.
Tot slot liepen we ‘per toeval’ tegen de optie voor spot-UV lak aan tijdens het bestelproces van het drukwerk. Omdat de massages die Heleen in haar praktijk geeft een ‘luxe dienst’ zijn, vond Heleen het mooi die luxe te benadrukken in de cadeaubonnen. De lak zorgt voor een hele mooie glimmende afwerking; een goede keuze dus!
DETAILS
Opdrachtomschrijving
Huisstijlvernieuwing
Opdrachtgever
Heleen van Voskuilen
Jaar
2022