RORY’S STORY CUBES

Nieuwe opdrachtgevers vinden het vaak lastig om een zo compleet mogelijk beeld te schetsen van hun bedrijf als ze bij me aankloppen voor een logo of een huisstijl. Om dat op te lossen, wilde ik gaan werken met een ‘spelvorm’ die de creativiteit van opdrachtgevers zelf aanspreekt. Het laatste jaar vinden kennismakingsgesprekken helaas vooral online plaats, maar vorige week had ik er weer eens eentje live!
Nieuwsgierig naar Lians reactie?
Van links naar rechts, van boven naar beneden:
1. Taalpolitie/taalninja
2. Het doel voor veel opdrachtgevers van Lian is ‘gevonden worden op Google’.
Lian bekijkt liever een groter doel voor haar opdrachtgevers: hun ideale klant aanspreken.
3. Teamwork, samenwerking
4. Empathie: Lian kan goed intunen op de klant, invoelen wat de opdrachtgever wil (zeggen).
5. Lian ziet zichzelf hier als middelpunt met haar 4 ‘zakelijke passies’ om haar heen:
– taal (in letterlijke zin, dus daadwerkelijk woorden, zinnen, grammatica, interpunctie enzovoorts)
– de kracht van taal in figuurlijke zin
– onderwijzen (anderen leren over taal)
– marketing
6. Waar voor je geld: Lian is meer dan alleen een tekstschrijfster vanwege haar onderwijs- en marketingachtergrond.
7. Een ondernemer ziet teksten (schrijven) vaak als een monster. Samen met Lian versla je dat monster met gemak.
8. Lian is een sturend persoon op zakelijk gebied: ze geeft advies over welke weg volgens haar de beste is en hakt knopen voor haar klanten door. Daarnaast wil ze straks, na haar zwangerschap en verlof, ook workshops gaan geven binnen bedrijven. “Hoe communiceer je zowel professioneel en zakelijk als prettig en begrijpelijk?
9. Eerlijkheid staat hoog in het vaandel bij Lian. Ze zal haar opdrachtgevers er ook op wijzen wanneer zaken niet kunnen of wanneer zij denkt dat de werkwijze of mening van de klant niet de juiste of beste is.